نورد فلزات در لواسان ( مشاوره و اجرا )

Metal rolling-1
Metal rolling-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



این آبشار در یکی از تاریخی‌ترین روستاهای بخش لواسانات واقع شده است. و همین موجب می‌شود که شما در بازدید از آن یک روز هیجان‌انگیز را پشت سر بگذارید. حواستان باشد در این بازدید از تپه‌های گوشواره، قلعه پیرزن، جوهک و شیرتازه غافل نشوید. این جاذبه‌های تاریخی در روستای کند علیا قدمتی برابر با اوایل دوره اسلامی دارند.

سد لتیان سومین مورد از مهم‌ترین جاهای دیدنی در سفر به لواسان است. که آب آن از رودخانه ‌های لواسان تأمین می‌شود. شاید علت نام‌گذاری این سد برایتان جالب باشد. زمانی که این سد را به منظور تأمین آب شرب شهر تهران احداث کردند دریاچه‌ای در پشت سد ایجاد شد. با شکل‌گیری این دریاچه روستایی به نام لتیان به طور کامل زیر آب رفت. بعد از این اتفاق نام سد و دریاچه را به نام روستای زیر آب رفته تغییر دادند.

امامزاده فضلعلی شهر لواسان در این محله قرار دارد. از دیگر ابنیه تاریخی شهر لواسان که در این محله واقع گردیده، می‌توان حمام محله ناران مربوط به دوره صفوی و قلعه باستانی باغ دره مربوط به دوره هخامنشی و دوره ساسانیان را نام برد.


اعمال فرآیند رولینگ سرد، از انواع کاربرد دستگاه نورد در دمای پایین است.. نورد سرد، برای انجام کار بیشتر بر روی ورق در دمایی پایین‌تر از دمای تبلور مجدد انجام می‌شود. در این روش، قطعه معمولا دمای اتاق قرار می‌گیرد. اعمال نیرو در دستگاه نورد سرد، با است.فاده از جک‌های هیدرولیکی یا پنوماتیکی انجام می‌شود. جک‌ها از طریق غلتک به ورق‌ها فشار وارد می‌کنند. به علت مقاومت بالای ورق‌ها در برابر نورد سرد باید از غلتک‌های چهارطبقه دستگاه نورد، برای اعمال فشار است.فاده کرد.

تا اوایل قرن به علت تامین نیروی مورد نیاز نورد توسط آب، به کارگیری غلتک‌هایی با ابعاد کوچک، رایج و معمول بود اما با گذشت زمان و اختراع ماشین بخار و در نتیجه آن از میان رفتن مشکل تامین نیرو، است.فاده از غلتک‌های بزرگ مورد توجه بسیاری قرار گرفت. ایده ایجاد شیار بر روی غلتک‌ها به هدف شکل دادن به مقاطع میله‌ها و تیرها نیز در همین دوران مطرح و عملی شد. پس از آن‌که ماشین‌های بخار به وجود آمد و مشکلات نیرو و توان از بین رفت، قفسه‌های نورد مجددا بزرگ‌تر شدند و موتورهای با توان بسیار بالا در اندازه‌های اسب برای نوردهای سنگین شمش‌های فولادی به کار گرفته شدند.

در روش نورد سرد، ماده مورد نظر، به حالت خمیری در نمی‌آید و معمولا است.فاده از آن در دمای اتاق است.. اعمال نیرو از طریق غلتک‌های دستگاه نورد انجام می‌شود. برای همین نیاز به انرژی بیشتری است. و معمولا از دستگاه‌های چهار طبقه در این روش است.فاده می‌شود. با توجه به فشار زیادی که به فلز وارد می‌شود، و تغییرات هم در حالت جامد فلز انجام می‌گردد، برای همین کنترل ابعاد راحت‌تر انجام می‌شود. همچنین این کار سبب می‌شود تا سطح محصول نهایی هم به حالت صیقلی در بیاید.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در لواسان