چکش کاری در فیروزکوه ( مشاوره و اجرا )

hammer work-1
hammer work-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



از طرفی دیگر برای کسانی که قصد سفری دو سه روزه با خودروی شخصی خود دارند، طی کردن این مسیر کوهستانی در هوای سرد و از میان جاده‌های لیز، کمی خطرناک و دشوار است.. طبیعت نیز در فصول گرم سال، چهره زیباتری در این مناطق پیدا می‌کند. تمام روستاهایی که معرفی کردیم از نعمت جنگل‌های سرسبز و باغ‌های حاصلخیز برخوردار هستند.

فیروزکوه سه حمام و شش یا هفت باب مسجد، یک تکیه و سه آسیا و سی کاروانسرای بارانداز و پنجاه باب دکان دارد و سکنه آن تقریبا خانوار و هفت طایفه اند: طایفه شیرازی، طایفه کیائیه، طایفه شهرآشوب، طایفه رئیسی، طایفه کاردگر، طایفه فخرآور و طایفه بابتیه که میرزا فضل الله خان و میرزا امان الله، مستوفی این شهر از این طایفه‌اند.

به این روستا که بروید، می‌توانید از طریق دو مسیر جاده لاسک و یا مسیر امامزاده خوشنام، پیاده‌روی ماجراجویانه خود در روستا را آغاز کنید. برای رسیدن به امامزاده خوشنام، دو راه پیش رو دارید که یکی از محله کشک ریز عبور می‌کند و دیگری، جاده لاسک است..


از پتک برای کارهای سنگین است.فاده می‌شود. مثل شکستن بتن، سنگ یا سازه‌های بنایی میسونری. وزن این نوع چکش‌‌ها بیشتر از کیلوگرم است. و دسته آن برای راحتی بیشتر و ایجاد بهتر نیروی گشتاور، بلند طراحی شده است.. پتک را باید با دو دست نگه داشت و برای تأثیر بیشتر، حرکت آن باید مثل تبر باشد.

سر چکش را از فولاد کربنی حرارت‌دیده شده می‌سازند تا قدرت و است.حکام کافی برای ضربه زدن داشته باشد. عملیات حرارتی یا فورج کمک می‌کند که با وجود ضربات مداوم بر دیگر اشیاء فلزی، سر چکش خم نشود یا نشکند. همچنین برای ساخت بعضی چکش‌های خاص سری از جنس مس، برنج، بابیت و دیگر فلزات و آلیاژها است.فاده می‌شود. جنس دسته چکش هم می‌تواند چوبی، فولادی یا موادی از کامپوزیت باشد.

تاریخچه چکش به دو میلیون و ششصد سال پیش از دوران مسیحیت یعنی عصر حجر باز می‌گردد. چکش در این عصر از جنس سنگ و در شکل‌های مختلف بوده که برای شکستن چوب یا است.خوان به کار برده می‌شده. امروزه چکش در سایزها و شکل‌های مختلف تولید می‌شود و کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه با نوع از پرکاربردترین چکش‌ها آشنا می‌شویم.



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در فیروزکوه