فرق تله کابین با انواع تلههای موجود در پیست اسکی دیزین این است. که به جای نیمکتهای ساده و شناور در آسمان، شما در ارتفاعات چندین متری روی صندلیهای خود در کابینهایی نشستهاید که از ایستگاهی به ایستگاه دیگر که ویژگیهای متفاوتی به لحاظ ارتفاع و دسترسی دارند میروید.
اولین تلهسیژ به طول , متر در سال از دره تا پارکینگ پیست اسکی دیزین نصب شد. تله کابین شاله نخستین تله کابینی بود که به ایران آمد. در پیست اسکی دیزین، رستورانی به نام شاله احداث شد. در ادامه تله کابین شاله و پیست اسکی مبتدی شاله را آماده و افتتاح کردند. اجرای این مرحله تا سال ۸ به طول انجامید. این مجموعه پس از نصب تله کابین قله و ساخت چند مجموعه رفاهی و رستوران، در سال ۵ برای است.فاده عموم و اسکیبازان ایرانی و خارجی اقتتاح شد. در سال ۵۸ با سرمایهگذاری بخش خصوصی پیست دیزین توسعه یافت.
پیست اسکی بین المللی دیزین دارای کافه رستوران برای میل غذا و نوشیدنی های گرم، یک هتل ستاره با نام جهانگردی، مدرسه آموزش اسکی در همه سطوح، کلبه برای گرم شدن اسکی بازان در طول تفریح، پارکینک خودروهای سواری، مربیان برجسته در سطح تیم ملی و بخش اطلاعات می باشد.
با توجه به این که کاربرد اصلی زغال صنعتی هدایت جریان به کموتاتور موتور گردان است. برای این که این قطعه بتواند عملکرد درست داشته باشد باید سایز اجزا متصل به آن نیز به خوبی وظیفه خود را انجام دهند. ذغال ها باید تماس خوبی با قسمت های متحرک داشته باشد تا هم عمر کافی داشته باشد و هم در هنگام کار جرقه نزند.
زغال فشرده، زغالی است. که از پخت و فرآوری تفاله های چوبی به دست می آید. ابتدا تفاله های چوبی را به خوبی آسیاب می کنند تا یکدست شود. سپس آن را با چسب زغال به هم چسبانده و با دستگاه هایی همچون اکسترودر فشرده سازی می کنند. کاربرد چسب زغال جهت چسباندن قطعات تفاله چوب به یکدیگر است.. از دیگر کارهایی که باید انجام شود، می توان به رطوبت گیری اشاره کرد. پس از انجام این کارها به مرحله پخت در
کربن یک فلز نرم است. و گرافیت صنعتی به گونه ای طراحی شده است. که در طول زمان فرسوده می شوند. دلیل این هم که از یک فلز نرم مثل کربن است.فاده می شود برای کاهش آسیب وارده به کموتاتور از طریق اصطکاک می باشد. حتما برای شما هم پیش آمده است. که قبل از اینکه ذغال شروع به سایش کند، روی کموتاتور جرقه ایجاد می کند. زمانی که این ذغال ها به طور کامل فرسوده شوند، موتور مورد نظر قبل از اینکه به طور کامل از کار بیافتد، ضعیف کار میکند. این شرایط آسیب ها زیادی به موتور وارد می کند و باید از آن جلوگیری کرد.
زغال های گرافیتی چندتکه با کنار هم قرار دادن ، یا چند بخش در یک محصول واحد، طراحی می شوند که منجر به تماس الکتریکی و مکانیکی بهینه می شود. تقسیم زغال به چند بخش باعث می شود نقاط تماس الکتریکی بیشتری بین سطح برس و کموتاتور به طور یکنواخت توزیع شود.
در گذشته زغال صنعتی از سیم ساخته می شد و در اصل ذغال های سیمی بودند و همین مورد باعث فرسوده شدن کموتاتور و بسیاری مشکلات دیگر میشد. در نهایت با معرفی و به وجود آمدن ذغال های کنونی بسیاری از این مشکلات حل شد و عمر تجهیزات درگیر با زغال افزایش یافت. همچنین بخاطر ویژگی های خاص این محصول اتصال بسیار آسان صورت گرفت و در نهایت با توجه به نیاز های متفاوت برای هر ابزار ذغال مخصوص طراحی گردید.