مفتول سازی در شهر ری ( مشاوره و اجرا )

Wire making-1
Wire making-2

معرفی کسب و کارها
شما می توانید خدمات یا محصولات کسب و کار خود را در این قسمت معرفی فرمایید .
برای این منظور با ما در ارتباط باشید .



شهر ری را می‌توان تنها منطقه باستانی است.ان تهران دانست که درواقع به قطب توریستی-مذهبی این است.ان بدل شده است.. آثار تاریخی این شهر قدمت باستانی زیادی دارد و از مهم‌ترين آن‌ها می‌توان به آتشکده بهرام، چشمه علی، باروی ری، دژ رشکان و است.ودان گبرها اشاره کرد.

نقش‌برجسته یکی از شاهان ساسانی، احتمالاً اردشیر اول یا شاهپور نخست که تا زمان فتحعلی شاه قاجار در محل کوه نزدیک کارخانه سیمان ری قرار داشته‌است و به دستور فتحعلی شاه از بین رفته و نقش خود را به جای آن حجاری نموده بوده‌است.

بعد از ورود آریایی ها مهم ترین قوم در بین آن ها ماده ها و پارس ها بودند که بعد از تلفیقی که بین آن ها صورت گرفت ماده با بومیانی که قبل از آن در این سرزمین زندگی می کردند این منطقه را بخش بندی کردند در این تقسیم بندی ماده ها به رماد رازی یا راگا ، راگس که در جنوب تهران بود قرار گرفت.


هر گونه افزایش قیمت داخلی و یا بین المللی فلزات، تاثیر مستقیمی بر قیمت انواع سیم دارد. از طرفی سیم مفتولی مانند سایر محصولات، سیم و کابل عایق پلیمری دارد. در نتیجه نوسانات قیمت مواد اولیه پلیمری به ویژه پی وی سی موجب تغییر در قیمت این محصول خواهد گردید. همچنین هر گونه تغییر در هزینه های تولید، هزینه انرژی مصرفی، هزینه حمل و نقل و غیره نیز در تعیین قیمت سیم مفتولی موثر می باشد.

یکی از این تکنیک ها، نحوه سرد شدن شمش در حال نورد و مفتول نورد شده نهایی می باشد. همانطور که در ابتدای این مطلب ذکر شد، شمش آماده نورد تا دمای حدود درجه سانتیگراد پیش گرم می شود و سپس به دستگاه نورد سپرده می شود. روش صحیح سرد شدن این است. که این دما در ایستگاه نورد اولیه می بایست حدود ۵۵ درجه و در ایستگاه های بعدی حدود درجه و دوباره در ایستگاه نهایی حدود ۵۵ درجه از دمایش کاسته شود به طوری که درجه حرارتش در ایستگاه پایانی بین ۸ تا درجه سانتیگراد باشد.

کارخانجات کشش مفتول در زمره صنایع نهایی و پایین دستی صنعت فولاد قرار می گیرند. کششی که در هنگام تولید مفتول کشش صورت می گیرد هیچ گونه تغییری در درصد عناصر شیمیایی آلیاژ مفتول ایجاد نمی نماید. اما تغییرات در خواص مکانیکی و فیزیکی ایجاد می گردد. عمده ترین تغییرات ایجاد شده در مفتول در هنگام عملیات کشش مفتول به شرح زیر است.:



( مشاوره و اجرا ) های دیگر در شهر ری